April 2007 Atlanta Rejsedagbog.   Rejse plan

Se nyhederne på NXT Generation
før de kommer på CNN

15. & 16. april 2007: I dag skulle vi så rejse hjem. Familien Norup-Jensen skulle tidligt ud til lufthavnen for om muligt at komme med et tidligere fly til Washington så at det i hvert fald ikke var Jesper der kom for sent til sit fly til Europa. Det kom til at gå helt anderledes da Norup-Jensen familien ente med ikke at komme med helt til Hamborg grundet forsinkelse i Frankfurt. Alle andre kom dog med hjem til tiden. Inden vi andre fløj til Washington kunne vi lige nå en tur ind til Atlanta Underground hvor de sidste indkøb blev gjort. Mange fik malet protrætter af sig selv. De blev rigtige gode.

NNN signing out efter en helt fantastisk tur med NXT Generation holdet og deres ledsagere.

Lørdag d. 14. april 2007: I dag kunne vi selv vælge, hvad vi ville lave. Sjovt nok tog vi alle sammen til Discover Mills. Der blev købt en hel masse, da de sidste penge skulle brændes af. Bl.a. fik Mads en off-road challenger (Fjernstyret LEGO bil), og Jesper fik det sidste NXT-sæt der var i Discover Mills.
Om aftenen spiste vi på den legendariske City Café (her blev det gamle RoboGenius officielt nedlagt og the NXT Generation af RoboGenius blev dannet). Det er et år siden og nu sidder vi her igen, bare med et nyt hold.

Fredag d. 13. april 2007: I dag skulle robotten så vise hvad den kunne, og tilsyneladende kunne den en hel del, får vi kørte 2 gange 400 point lige efter hinanden, hvis vi havde kørt 400 i den sidste runde ville vi have været det andet hold i verden der havde kørt 3x400 i træk. (Siden Mission Mars i 2003). Men sådan skulle det ikke gå (trods alle de mønter der blev ofret i OL springvandet) fik vi 369 i den sidste kørsel. Under Alliance-kørslen gik det ikke så godt, men vores robot kørte som den skulle.
Præmie overrækkelsen foregik i World Congress Centerets ”Ballroom” hvor vi fik en 3. plads med robotten (robot performance 3rd place). En flot præstation som hele holdet kan være meget stolt af.
Champion-prisen gik til PigMice fra Oregon. Alle var glade for resultatet og den flotte præstation. Efter afslutningen tog vi alle over i Centennial Olympic Park, for at bade i OL springvandet.

Om aftenen spiste vi på Ruby Tuesday.

Torsdag d. 12. april 2007: I dag startede vi med at spise morgenmad, den var noget skuffende efter i går. Vi tog MARTA sammen med 100’e vis af andre FIRST teams. Da vi endelig kom ind, skulle vi over og sætte pit op, bagefter skulle vi til åbningsceremoni.
Så skulle vi ind til teoretisk det gik godt. Dommerne virkede imponerede både til den tekniske og den teoretiske præsentation. Vi skulle også til teamwork præsentation. Vi skulle dele os i to hold. Vi fik to identiske sæt legoklodser. Så skulle det ene hold bygge en figur og bagefter skulle de beskrive figuren for det anede hold. Vi klarede opgaven med bravur. Bagefter kørte vi nogle udmærkede øve-runder, bordene kunne selvfølgelig ikke leve op til Nordborg standard, de var både skæve og banderne var meget ru. Nogle af os talte med to af vores alliance fra sidste år, hvoraf vi skal køre sammen med det andet. Vi skal køre med Colorado, Florida og New York. Vi begyndte at snakke med de andre hold, om hvordan vi skal køre. Alliance konkurrencen finder sted i morgen, efter de normale runder.
Efter at vi havde spist gik vi over i parken, hvor nogle legede med frisbee, mens andre legede med nogle bolde i snor, som vi havde fået ved pitten. Langsomt kom der flere og flere hold over i parken, og til sidst var den næsten helt fyldt. Da de fleste var kommet var der gratis is og vand til alle med F.L.L. armbåndet. Bagefter begyndte sceneoptræden. Det gik faktisk ret godt og vi fik et kæmpe bifald bagefter. Så legede vi i parken, det var sjovt, men så skulle vi hjem L Carsten, Berit, Anne Vibe og Dorthe blev der over, resten tog med MARTA hjem. 2 min. efter vi var kommet hjem skrev vi dagbog. Vi øvede også lidt med robotten, der skulle laves noget om, fordi banerne ikke er for gode.

Onsdag d. 11. april 2007: I dag stod vi meget tidligt op. Vi skulle på Wheeler High School og gå i skole en dag. Vi stod op før f **den fik sko på, men at vi skulle tidligt op kompenserede morgenmaden delvist for, der var alt i dag, både 3 slags ekstra marmelade, og Nutella, i dag var der også mælk til vores havregryn. (vi spiste inden S.M.G.) Vi tog MARTA ind til Dunwoddy (1 times kørsel med MARTA). Vi fik lov til at spille basket i deres hal, det var rigtigt sjovt. Vi så deres robotter både FRC, VEX, og deres mange NXT sæt.

I en af timerne fik vi til opgave at bygge en bro, den skulle kunne bære og bæres af en NXT-robot. Vi så også en maskine, som kunne skære en træ-bil ud af en firkantet træklods. Vi så også Middle schools TV-studie, som der bliver sendt live fra om morgenen. Vi blev sammen med et andet hold fra Virginia, inviteret til BBQ, vi var i alt 200 mennesker, det smagte rigtigt godt. Der var både gris, kylling og makaroni med ost. Efter maden blev vi kørt til Atlanta i en Amerikansk skolebus. Så tog vi MARTA resten af vejen hjem.

Nu er vi snart hjemme på hotellet igen, så farvel her fra NNN. (NXT Generation Network News)

Tirsdag d. 10. april 2007: I dag har vi øvet teoretisk og teknisk fremlæggelse, Mads og Nicolaj tjekkede at robotten kørte 400 point på cafeteriet flise gulv. Vi spiste frokost hjemme på hotellet, om eftermiddagen tog vi ind til Atlanta, hvor nogle af os blev lidt våde i Centennial Olympic Park springvandet. Klokken 7 startede basket kampen: Atlanta Hawks vs. Boston Celtics, kampen var vildt god, og alle havde det det rigtigt sjovt. Kampen endte 104-93 til Atlanta Hawks. Men lige inden kampen skulle vi lige ind i deres souvenir butik. Tom har bygget sin nye NXT skorpion, men den mangler batteri og programmer.

Mandag d. 9. april 2007 ”Dollar-Day”: Dagen vi alle har ventet på kom i dag. Dagen er også kaldet $Dollar-$Day$. Dagens slag skulle udkæmpes i ”Mall of Georgia”. De første timer indtil middag blev brugt til udforskning af terrænet. Til middag spiste vi alle sammen i Mallens ”cafeteria område” nogen tog fra Danmark til USA for at spise fastfood fra McDonalds. Andre for at få kinesisk mad. Efter middagen vendte alle tilbage til slagmarken, vi startede i en tøjbutik hvor man kunne købe NIKE-trøjer til 3,97$ stykket, det blev en stor sejr. For at få krigsbyttet med hjem blev vi nødt til at købe 3 ”store kufferter”. Sejren blev fejret med sejrssange hele vejen hjem i bussen.

Som en del af byttet fik Tom endelig sin NXT-robot. Anders, Benjamin, Tom og Mads ventede en hel time på at der skulle komme en TAXI som kunne køre dem over til en anden Toys-R-Us hvor Charlotte kunne få sin NXT-robot. TAXI'en kom dog aldrig.

Da vi kom hjem til Motellet spillede de seje basketball udenfor på parkeringspladsen.

Efter idag kan vi kun sige "send flere penge".

Søndag d. 8. april: Vi har i dag været i Stone Mountain parken.
Stonen er 1% over jorden og alligevel er den næsten. 1.700 feet over havets overflade. De fleste tog Skyliften op til toppen af Stone Mountain, de gik så ned af stenen. Og tog derefter turen rundt om stenen med det gamle tog. Resten tog turen med toget rundt om stenen, hvorefter de gik både op til toppen og ned igen.
Vi spiste på Railstation på Cross Road, vi skulle selv bygge vores burgere. Så gik vi hver til sit, nogle spillede med friesbee, (Mads Bram ledte efter mønter på græsplænen, fandt 24 cents), andre så 4D-film, og andre igen fik kaffe og kage. Sammen tog vi på Duck ride, vi fik alle udleveret andenæb, som vi skulle bruge når vi synes at chaufføren kørte ”vildt” godt. Chaufføren hed Bob, ”the last Poet”, han kunne en masse røverhistorier. Ham blev Dorthe gode venner med, især pga. hendes ”fingerøjne ala disco”. I aften skriver vi dagbog inden aftensmaden, vi skal spise på Joe Sullivan.

Hilsen fra os alle QUARK  !!!

Lørdag d. 7 April 2007. I dag startede vi alle med at tage MARTA ind til Atlanta Centrum. Der forklarede vejlederne hvor de forskellige ting lå i forhold til Georgia Dome. Det første vi så var Georgia Aquarium, Her fik alle frit løb til at se sig omkring i havets vidunderlige verden. Georgia Aquarium som er verdens største akvarium bød på lige fra 3D film til store hval hajer samt leg med pig-rokke.
Middags maden blev i dag fundet i CNN Centeret, ligesom den nok vil flere gange i forbindelse med konkurrencen i Domen.
Bagefter tog vi ned i ”Atlanta Underground” som er en gammel del af Atlanta der ligger under den nye, som blev bygget efter at Atlanta brændte. Underground er nu fuld af butikker, boder, stande og restauranter.
I dag var for Atlanta en meget speciel dag, da World of Coca-Cola (The Cola Company Hovedkvarter) i dag lukkede for at lukke for altid. De kan dog findes igen d. 24 maj ved siden af Georgia Aquarium. Før de lukkede skulle vi da lige ind og smage de 40 forskellige varianter der er lavet af The Coca-Cola Company. Hvis du nogensinde kommer til Italien så spørg lige efter læskedrikken Beverly.
Vi sang fødselsdags sang for Anders. Den blev både sunget på dansk og amerikansk.

Fredag d. 6. April 2007. Vel ankommet til Atlanta, 24 timer efter at vi kørte fra Als.
Tidligt fredag morgen tog vi bussen til Hamborg. Alle kom til tiden og vi har endnu ikke opdaget at vi har glemt noget. Da vi checkede ind i Hamborg var Michael den eneste der ikke kunne få boarding pass til turen fra Frankfurt til Washington. I Frankfurt lykkedes det dog så vi er stadigvæk alle samlet i én flok. Alle fly afgange gik mere eller mindre til tiden og på turen over Atlanten kom vi næste alle til at sidde sammen. Vi fik også plads på economy plus som gav lidt ekstra benplads til stor glæde for især Ejner.

Til midnat fejrede vi lige Anders fødselsdag med flag og sang. Se billederne hvor glad han ser ud. I år var der heldigvis ingen problemer med vores værelser. Der var en seng til alle.

Klik herunder for at se billeder