Climate Connection 2009 Atlanta Rejsedagbog.

Se nyhederne på NNN (NXT Generation Network News) før de kommer på CNN

LIVE Streaming

Rejseplan

Vejret i Atlanta

Søndag d. 19 april samt Mandag d. 20 april 2009. Så kom vi på det første fly, men det var 1 time forsinket! Efter nogle lange dage i Atlanta, var der mange der fik sig en lille morfar i flyveren. Vi nåede flyet i Paris, og nu begyndte spændingen og drømmene om snart at være hjemme i gang.
Det var et dejligt syn at se bussen der skulle køre os hjem, til gode gamle Danmark
J !!
Da vi kom hjem steg vi ud af bussen til en glædelig velkomst^^ Og Ninja-mor fik et kæmpe gruppe-kram
J
Da vi kom til Sønderborg kørte bussen ikke til Egen men derimod ind til Rådhuset hvor Borgmesteren, familie, venner samt pressen ventede for at ønske os tillykke med det fine resultat. Se TV SYD indslaget her

Slut på dette års dagbog! Tak for de du har flugt med ^^

Lørdag d. 18. april 2009. I dag faldt afgørelsen! Mange priser blev delt ud… mange holdnavne blev råbt op… men ikke NXT Generation!!
>> og nu til Champions 3. Plads… de fik både lavet tv-avis og modeller! De stormede ind i en Apple butik, og købte 7 I-pods…!!! De er den næste generation! Giv et bifald til N! X! T! Generation from Denmark! Team 9201!!!!<<
Yes man!! Hvor var det en god dag!!
Berits kinesiske lykkekage ”Dit hårde arbejde, vil blive belønnet!”
Besked til Anders Lindgaard: Vi kunne ikke tage 2 pokaler med hjem, for Champions får kun 1 pokal, fordi de er gode til alt^^. Vi blev også nomineret i følgende kategorier:

* Innovative robot design
* Robot programmering
* Creative Presentation
* Teamwork
* Team Spirit
* Herudover blev holdet bemærket for Gracious Professionalism og både Robot Design, Projekt, og Teamwork blev bedømt af dommerne som "Excellent"

Vi fik mange knusere og der blev også givet gruppekram til Ursula fra VESTAS
Bagefter var det en tur i springvandet, der var der mange der blev våde!!!
Vi gik også en tur i det nye Coca-cola, det var fedt J
Om aftnen var der fyrværkeri i parken, vi var ikke inde i parken og se det for det kostede 45$ pr. næse. Lige ude for parken ligger Coca-Cola, og de havde et fint udendørs sted, hvor vi satte os, og fik kaffe, te, sodavand og ægte amerikansk KAGE!!! Fyrværkeriet var lige så flot derfra, og der var mange farver. Efter vi havde spist og havde set fyrværkeriet, tog vi hjem til hotellet. Hjemme på hotellet delte vi de ting vi havde samlet ind til FLL, og efter det gik vi i seng
J
Det var en lang og rigtig god dag, og tak for al støtten hjemmefra^^

Fredag d. 17. april 2009. I dag var det den sidste del af konkurrencen der skulle gennemføres! Vi stod også rigtigt tidligt op i dag, og fik en hurtig gang morgenmad, og så var der afgang til Georgia Dome. Vores kørsler gik godt, men det kunne være gået bedre… det var bare ikke vores dag^^ Vi blev kaldt ind til ”re-call”, det betyder at dommerne gerne ville se os igen. Yes J Der var også 3-4 dommere der ville høre mere om teamet^^ Det var en super god dag, og nu glæder vi os til i morgen!! Efter det var vi en tur i Georgia Akvarium, der var mange flotte fisk!! Efter en lang dag slappede vi af^^

Torsdag d. 16. april 2009. I dag var vi rigtig tidligt oppe. Vi skulle stå klar ved hotellet kl. 7.30!! I dag skulle den første del går løs! Teoretisk, teknisk, teamwork og 2 robot øvekørsler. Alle vores fremlæggelser gik rigtig godt, og alle dommere fik en high five. Vi kunne godt mærke at banerne var lidt anderledes end dem derhjemme… men vi fik det meste på plads og vi kan da selvfølgelige køre 400 point i morgen^^ Ovre i Centennial Olympic parken hvor vi skulle lave show, havde vi det alle sjovt, og showet gik rigtig godt. Vi spiste på en restaurant der ikke var lige som forventet, maden kom over en time efter vi havde bestilt, og den var kold…! Men det var alt i alt en sjov og spændende dag!

Onsdag d. 15. april 2009. I dag var det store øve dag! 1 time teoretisk, 1 time teknisk, spise, og lidt show... ^^ kl. 15 skulle vi være over i Georgia Dome, og sætte pit op. Imens vi satte pit op, tabte Anne Vibe en tand... hehe hun blev mega glad^^ Vi fik også taget "et par" hold billeder/ gruppe billeder. Efter det tog vi en tur i Atlanta Underground, hvor nogen fik shoppet lidt, igen igen. Der spiste vi også vores aftenmad. Da vi kom hjem til hotellet igen øvede vi noget robot kørsel... bordet var ikke ret god men vi fik da øvet^^ Nicolai og Mads fik også lært at lave synkron kolbøtte^^
Pigerne var en tur i fitness rummet.

Tirsdag d. 14. april 2009. I dag var det første skoledag i Danmark, men det var det også for os! Turen i dag gik til Joseph Wheeler high school. Vi havde lejet biler og kørte selv der ud. På Wheeler blev vi delt op i nogle hold, som kom til forskellige timer. Nogen havde matematik, biologi, kemi, engelsk, samfundsfag… Folk var meget venlige, og vi fik mange nye venner, vi fik også lært at sige ”træskodans” J. Efter en ”lang” skoledag skulle vi ud og dyrke noget motion! Vi tog en tur i CNN og så basket^^ Atlanta Hawks vs Miami Heat! Det var en fed kamp, og de fleste var med på alle de forskellige råb. Og stilling var Hawks 81 - Heat 76
Let’s Go Hawks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Efter kampen tog vi hjem til hotellet.

Mandag d. 13. april 2009. I dag var store shoppe dag!!! Vi kørte i lejede biler. Først et smut forbi Best Buy, hvor nogen fik kigget på MP3’er og andre fik kigget på kamera. Der efter til Mall Of Georgia hvor der blev shoppet stort ind. Vi spiste i Mall Of Georgia og derefter gik turen hjem igen. Efter en LANG dag var vi trætte, men vi holdt alligevel den traditionelle ”fest” sammen^^

Tak for i dag og godnat

Søndag d. 12. april 2009. I dag gik turen til Stone Mountain. Vi startede dagen med at køre for langt med MARTA… det er godt klaret. Efter MARTA tog vi bussen, den endte i ”Stone Mountain by”… hmm… hvilken vej skal vi nu? Vi fandt dog vej^^ Nogen af os gik hele vejen op af Stenen, og andre tog liften. Det var dem der gik som kom først op. De ventede i 30 min på de andre. Solen var klar på himlen og de fleste af os kom til at ligne ”brandmænd” J.  Selvfølgelig skulle vi også en tur med Ride The Duck. Det var en cool tur, og de spillede ”who let the dogs out”… J. Efter en hel dag i parken skulle vi hjem, og derefter spiste vi på Hard Rock Café. Restauranten var et helt museum af musik, der var guitarer, plader, tøj (fra de kendte) og meget mere… Nicolai fik taget mange billeder^^

Lørdag d. 11. april 2009. I dag tog vi på heldags biltur rundt i Atlanta. Vi havde lejet 3 biler og så kørte vi der ud af. Første stop, Atlanta History Center, det var virkelig sjovt og spændende. Udendørs arealet var smukt og grønt. Der var en lille gammeldags landsby, hvor vi så fåre-klipning, og musik. Vi var også henne ved en dame og få fortalt historier om haren og ræven. Hun var god til at fortælle. Derefter tog vi endnu engang på shoppetur i North Georgia premium outlets. Efter en ”lille” shoppetur tog vi på en restaurant vi fandt i nærheden. (se billederne^^) Efter en lang dag tog vi hjem.

Fredag d. 10. April 2009. I dag skulle vi rigtigt havde været i sixflag/gå rundt i Atlanta, men de fleste rutsjebaner var lukket på grund af at der var udsigt til storm. I stedet tog vi i Discover Mill og handlede. Fra ca. kl. 10.35 var vi der og vi tog hjem igen kl. 16.15 (av… det gør ondt i fødderne). Bussen vi kørte med fra MARTA til Discover Mill varede ca. 35 min. og på vej hjem havde vi det sjovt^^ hehe vi fik stylet Mads så han blev rigtig fin… se hellere billederne, det kan ikke beskrives. Vi spiste på en Mexicansk restaurant i nærheden. Da vi skulle hjem regnede det voldsomt meget, men det var stadig varmt.

Torsdag d. 9. April 2009. Vi mødes rigtig TIDLIGT (kl. 02 onsdag nat), steg på bussen og derefter kørte vi bare der-ud-af. Vi var i Hamburg lufthavn kl. 04.54. Vi ventede i lufthavnen til vi skulle ombord. Kl. 07.00 sad vi klar til afgang. Der var meget ”luft trafik” i lufthavnen , så vi kom først i luften kl. 07.35. Kl. 09.07 ankom vi i Paris, det havde været en dejlig flyvetur, med en fantastisk udsigt. Skyerne lignende et kæmpe snelandskab.  11.15 var vi i luften med det sidste fly (Paris-Atlanta). Det var en lang vej, men det hjalp at der var både film, spil og musik. (Tud) Det er hårdt at side i et fly så længe, og det gør ondt, men vi klarede det. Det var rat at komme udenfor og få noget frisk luft, og strække sig. Vi tjekkede ind i Atlanta, tog Air Train, og derefter MARTA ind til byen. Vi fandt vores hotel, og bagefter tog vi ud og fik noget at spise. Vi spiste på ”Hooters”, og der fik drengene noget at se på… ”frem med kameraet…!” da servitricerne var ”fint” klædt på (billederne passer). Vi gik i seng omkring kl. 21.30, så vi kunne værre udhvilede til i morgen!

Kommentar fra deltagerne over flyveturen: udmattende lang og hård…!!!!

Foto album

11. april 2009

10. april 2009

9. april 2009

Nano Quest 2007 Atlanta Rejsedagbog.